نه حقوق بشر و سازمان های آزادی های مدنی امروز نامه ای را به وزارت دادگستری ایالات متحده فرستادند که مخالف توافق احتمالی بین ایالات متحده و انگلیس بود که دسترسی گسترده به داده های بریتانیایی را که توسط شرکت های فناوری U.S.


توافق احتمالی ناشی از قانون لغو قوانین استفاده از داده های قانون در خارج از کشور و یا CLOUD قانون است، که مقامات وزارت دادگستری از سال 2016 لابی کرده اند و دونالد تامپس رئیس جمهور در ماه مارس امضا کرده است.


علاوه بر اینکه نیاز به شرکت های فن آوری آمریکایی برای ارائه اطلاعات در مورد شهروندان ایالات متحده زمانی که با حکم خدمت می کنند، قانون CLOUD اجازه می دهد تا توافق نامه های اجرایی به اصطلاح بین رئیس جمهور و دولت های خارجی. این توافقنامه ها، که اولا با انگلستان خواهد بود، سازمان های اجرای قانون خارجی را قادر می سازد تا شرکت های فناوری U.S. را برای تولید اطلاعات در مورد کاربران فرد بدون یک حکم، تا زمانی که هدف مورد نظر یک شهروند یا ساکن ایالات متحده نیست.


بنیاد Electronic Frontier، یکی از سازمان هایی که نامه اعتراض را امضا کردند، یک سناریو ممکن را برای اینکه چگونه یک سرویس پلیس بریتانیا ممکن است داده ها را طبق قانون CLOUD به دست آورد، توصیف کرد: "محققان لندن می خواهند پیام های خصوصی خصوصی لندن را که مظنون به بانک هستند تقلب پلیس لندن می تواند به طور مستقیم به Slack، یک شرکت ایالات متحده، درخواست کند و این پیام ها را جمع آوری کند. پلیس لندن برای این درخواست هیچ نظری قضایی قبلی دریافت نمی کند. پلیس لندن می تواند از اعلان اجرای قانون ایالات متحده در مورد این درخواست اجتناب کند. پلیس لندن برای این مجموعه به دلیل احتمال احتمالی نیاز ندارد. "


منتقدان می گویند که این شکل از توزیع داده های بین المللی می تواند حریم خصوصی آمریکایی ها را در معرض خطر قرار دهد و شهروندان را به سوء استفاده های احتمالی چهارم قانون اساسی منجر شود.


در حالی که قانون CLOUD مستلزم آن است که خدمات پلیس خارجی نه به طور هدفمند به یک فرد یا شخصیتی ایالات متحده در ایالات متحده هدف قرار ندهد، قانون آژانس های پلیس خارجی را از دریافت ارتباطات از شهروندان یا ساکنان ایالات متحده متوقف نمی کند. با استفاده از مثال بنیاد Electronic Frontier از ارتباط لندن در Slack، هر گونه ارتباط بین شهروند هدفمند بریتانیا و آمریکایی نیز به پلیس لندن تبدیل خواهد شد.


"عبارت" عمدا هدف "ایجاد یک نقص بزرگ است؛ سارا سنت وینسنت، محقق سازمان دیده بان حقوق بشر، یکی دیگر از امضا کنندگان وزارت دادگستری، گفت: افرادی که در ایالات متحده و ایالات متحده در خارج از کشور به سر می برند، می توانند به راحتی در حوادث غرق شوند. اگر چه چنین روش های به اصطلاح به حداقل رساندن به طور ظاهری در محل برای جلوگیری از دولت های خارجی از ضرب و شتم کاربران ایالات متحده، St.Vincent به The Intercept گفت که او این مفهوم را که "باید برای هر کس اطمینان" را رد کند، به عنوان "روش قوانین نیست" نه ضمانت. سنت وینسنت اضافه کرد: "من هیچ مکانیزمی در اینجا برای اطمینان از اینکه آنها به شدت مورد استفاده قرار گرفته و بازرسی می شوند را مشاهده نمی کنم."


قانون CLOUD همچنان امکان پذیر است که یک آژانس پلیس خارجی می تواند بدون یک حکم اطلاعیه های تبعیض آمیز از یک شهروند آمریکایی را که می تواند با اجرای قانون U.S. به اشتراک گذاشته شود، به دست آورد. داده های به دست آمده از این طریق نمیتواند به عنوان مدرک در دادگاه ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد، زیرا مجموعه آن، حفاظت از اصلاحات چهارم را نقض خواهد کرد. اما سازمان های اجرای قانون محلی، ایالتی یا فدرال می توانند پس از اخذ حکم، ارتباطات را دوباره دریافت کنند، یک عمل جنجالی قانونی که به عنوان "ساخت موازی" شناخته می شود.


ادارات اجرای قانون فدرال، از جمله FBI و اداره مبارزه با مواد مخدر، از ساختار موازی استفاده می کنند تا اطلاعاتی را که از طریق برنامه های صوتی منتقدانه دریافت شده توسط ادوارد اسنودن، خبرنگار امنیت ملی آگاه شده است، شسته شود. در ماه نوامبر سال 2017 The Intercept گزارش داد که FBI از ساختار موازی برای ورود اطلاعات استفاده کرد که از طریق برنامه های نظارتی دولتی به دست آمده از شواهد در پرونده های تروریسم بود. در این موارد، دادستانان به دادگاه ها اطلاع ندادند که محققین شواهد را از نظارت بدون مجوز دریافت کرده اند و سپس با استفاده از مجوز های قانونی مجددا آن را بدست آوردند.


گزارش دیده بان حقوق بشر دیده بان که در ماه ژانویه منتشر شد، نشان داد چگونه DEA یک واحد به نام بخش عملیات ویژه برای دریافت اطلاعات خام از NSA ایجاد و منجر به عوامل زمینه ای شده است. نمایندگان بر روی زمین دستور دادند که منبع اطلاعات خود را پنهان کنند و راه های دیگری برای توجیه جستجو و تحقیقات وسیع پیدا کنند.


قانون CLOUD به طور خاص به مقامات بریتانیا اجازه می دهد تا داده های مربوط به افراد آمریکایی را به مقامات آمریکایی منتقل کنند، در صورتی که این موضوع به آسیب های قابل توجه یا تهدید آن به افراد ایالات متحده یا ایالات متحده مربوط می شود، "St.Vincent گفت. "مقامات ایالات متحده نمی توانند به طور عمدی این انتها را در اطراف اصلاحیه چهارم خود تنظیم کنند، اما آنها آزاد هستند که پشت سر بگذارند و هر آنچه را که U.K. به اشتراک می گذارد، دریافت کند."

به رغم نگرانی های ACT برای حریم خصوصی کاربران، پیشگام تکنولوژی آمریکایی آن را پذیرفته است. در ماه فوریه گوگل، اپل، فیس بوک، مایکروسافت و ائتلاف (قبلا یاهو) به چهار سناتور آمریکایی که حمایت خود را از این قانون اعلام کرده بودند، نوشتند و ادعا می کنند که CLOUD "نشان دهنده یک توافق رو به رشد در حمایت از حفاظت از کاربران اینترنت" است و "قابل توجه خواهد بود" پیشرفت برای محافظت از حقوق مصرف کنندگان و کاهش اختلافات قانون. "در ماه سپتامبر، رویترز گزارش داد که اپل ساخت یک" ابزار آنلاین "است که به پلیس در سراسر جهان اجازه می دهد تا راحتتر از اطلاعات کاربر شرکت درخواست کند.


مایکروسافت، تنها پس از تصویب قانون CLOUD، یکی از پیشگامان حقوق اولیه در قانون، به سوالات مربوط به حریم شخصی پاسخ داد و اطمینان داد که چارچوب مورد سوء استفاده قرار نگیرد. در یک پست وبلاگ در ماه سپتامبر، براد اسمیت، رئیس جمهور و وکیل برتر مایکروسافت، اعلام کرد: "شش اصل که رانده شده و ادامه خواهد یافت، حمایت ما از آنجایی که دولت اصلاح قوانین خود و مذاکره بر توافقات بین المللی،" شامل "حق عمومی" برای کاربران در صورتی که اطلاعات آنها دسترسی پیدا کند و توانایی «تقاضای اطلاعات غیرقانونی و نامناسب برای داده های کاربر» را مورد بررسی قرار دهد، حتی پس از آن، پست اسمیت به صراحت بیان می کند که مایکروسافت معتقد است که «تصویب قانون CLOUD پایه و اساس نسل جدیدی از توافقات بین المللی را ایجاد کرد اجازه می دهد تا دولت ها برای ایجاد قوانین پایدار برای محافظت از حریم خصوصی با یکدیگر همکاری کنند. سایر شرکت های فن آوری به سادگی سکوت می کردند.


شرکت های آمریکایی با اطلاعات زیادی در اختیار دارند که CLOUD را به عنوان وسیله ای برای اجتناب از نیاز به قوانین "محلی سازی داده ها" مورد استفاده قرار می دهد که آنها را مجبور به قرار دادن سرور در داخل مرزهای کشورهایی می کند که در آن کسب و کار را انجام می دهند. چنین توافقی هر دو به طور قابل توجهی گران تر و به طور بالقوه از جاسوسی فیزیکی کمتر امن تر از اجازه دسترسی از راه دور از طریق توافقنامه مانند CLOUD قانون است. فیس بوک، هنوز در رسوایی کمبریج آنالیتیکا در انگلیس و بدون مجوز با مجلس شورای ملی، انگیزه های خود را برای پشتیبانی از یک پیمان به اشتراک گذاری داده U.S. -U.K.


علاوه بر صندوق الکترونیکی مرز و سازمان دیده بان حقوق بشر، دیگر امضا کنندگان نامه ها عبارتند از Access Now، Progress Demand، مبارزه برای آینده، بنیاد آزادی مطبوعات، پروژه حسابدهی دولت، بازگرداندن چهارم و انجمن حفظ حریم خصوصی جهانی.


وزارت دادگستری به درخواست برای نظر در مورد این نامه و توافق احتمالی با انگلستان تحت قانون CLOUD پاسخ نداده است.


دسته ها :
چهارشنبه هفتم 9 1397
X