بن گومز، مدیر موتور جستجوی گوگل، گفت: ما باید بر روی آنچه که ما می خواهیم فعال کنیم تمرکز کنیم. "و سپس وقتی باز می شود، ما برای آن آماده هستیم."

این روز چهارشنبه 18 ژوئیه بود و گومز به یک تیم از کارکنان گوگل که در یک پروژه مخفی برای ایجاد یک موتور جستجوی سانسور شده برای چین مشغول به کار بودند، که لیست عباراتی مانند "حقوق بشر"، "اعتراض دانشجویان" و "نوبل" جایزه. "

گومز، بر اساس یک رونویسی از نظراتش که توسط The Intercept گرفته شده، اعلام کرد: "شما در مورد چیزی بسیار مهم برای این شرکت شرکت کرده اید. "باید پذیرفت که سفر دشوار است. اما من فکر می کنم بسیار مهم و ارزشمند است. و من امیدوارم که بهترین شانس را برای رسیدن به مقصد خود در اسرع وقت داشته باشیم. "

گومس در مورد پیش بینی غیرمنتظره رئیس جمهور دونالد تامپم و در مورد جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین خجالت زده است، که مانع مذاکرات گوگل با مقامات حزب کمونیست در پکن شده است، گواهی گوگل برای راه اندازی موتور جستجو سانسور شده.

گومز، که در سال 1999 به گوگل پیوست و یکی از مهندسان کلیدی موتور جستجوی شرکت است، اظهار داشت که امیدوار است که نسخه سانسور شده این پلتفرم در عرض شش و نه ماه عرضه شود اما ممکن است دیرتر باشد. او گفت: "این جهانی است که هیچکسی از ما در گذشته زندگی نکرده است." "بنابراین من احساس می کنم که ما نباید بیش از حد مشخص در جدول زمانی قرار دهیم."

این دو ماه از زمانی آغاز شد که The Intercept ابتدا اطلاعاتی درباره موتور جستجو سانسور شده، کد Dragonfly را نشان داد. از آن زمان، پروژه با موج انتقادی از گروه های حقوق بشر، کارمندان Google، سناتورهای ایالات متحده و حتی معاون رئیس جمهور مایک پانسی مواجه شده است که هفته گذشته پنجشنبه از گوگل خواسته است "بلافاصله به توسعه برنامه Dragonfly که موجب تقویت سانسور حزب کمونیست و حفظ حریم خصوصی مشتریان چینی است. "

گوگل حاضر به پاسخ به سوالات یا نگرانی های مربوط به Dragonfly نیست. در 26 سپتامبر یک مدیر اجرایی گوگل برای نخستین بار با سؤالات عمومی درباره طرح سانسور مواجه شد. کیت انریت به کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل مجلس سنای آمریکا گفت که "این پروژه یک شاهزاده" است، اما گفت: "ما نزدیک به راه اندازی یک محصول در چین نیستیم." هنگامی که فشار داده شد جزئیات خاصی را ارائه دهد، در خطوط آنچه که در محدوده و یا خارج از محدوده برای آن پروژه روشن نیست، روشن نیست. "

مدیران اجرایی گوگل به طور مستقیم در ساختن سیستم سانسور نقش زیادی را ایفا کرده اند. اما در 23 سپتامبر، زمانی که یک خبرنگار بی بی سی در یک رویداد جشن 20 ساله گوگل با یک خبرنگار بی بی سی مواجه شد، Gomes به طور خلاصه به Dragonfly اشاره کرد.

گومز به خبرنگار گفت: "در حال حاضر، همه چیزهایی که ما انجام داده ایم، برخی از اکتشافات است"، اما از آنجایی که ما هیچ برنامه ای برای راه اندازی چیزی نداریم، هیچ چیز در مورد آن نمی توانم بگویم. "

بیانیه Gomes در خط رسمی این شرکت نگهداری شد. اما این مساله کاملا با آنچه که به طور خصوصی به کارکنان Google که در Dragonfly مشغول به کار بودند، تناقض داشت - که برخی از آنها را مختل کرد. یکی از منابع گوگل به گفته Intercept Gomes به بی بی سی گفته بود: "فریب خورده".

یک منبع Google گفت که نظرات گومز به بی بی سی "بدبختی" است.

در ماه ژوئیه، Gomes به کارکنان اطلاع داد که برنامه ریزی برای راه اندازی موتور جستجو در اسرع وقت است - و برای آماده سازی آن به "آوردن قفسه و به سرعت اعزام" پس از تایید از پکن دریافت شد.

سخنان Gomes به کارکنان، که به طور کامل در زیر خوانده می شود، کنتراست عینی بین اظهارات عمومی و خصوصی Google در مورد Dragonfly را برجسته می کند. پروژه محرمانه تا بهار 2017 در حال انجام است - و حدود 300 کارمند را شامل می شود که اکثریت آنها تمام وقت در این طرح کار کرده اند. این فراتر از یک "اکتشاف" بود و برنامه ای برای راه اندازی آن به خوبی توسعه یافته بود، همانطور که برخی از کارکنان گوگل خود در هفته های اخیر خود را برجسته کرده اند، با وجود تلاش های این شرکت برای سرکوب این اطلاعات.

اظهارات گومز همچنین روشن می کند که چرا گوگل علاقه مند است موتور جستجوی خود را به چین پس از خروج پر سر و صدا در سال 2010، زمانی که این شرکت اعلام کرد که "دیگر نمی تواند سانسور نتایج ما را ادامه دهد" به دلیل نگرانی ها در مورد بیان و امنیت آزاد است. در توضیح کارکنان، چرا که کار Dragonfly "بسیار مهم است،" گومز اندازه ابعاد بازار چین را اشاره کرد و گفت: "ما درباره میلیارد کاربر بعدی برای گوگل صحبت می کنیم." او همچنین چین را "جالب ترین بازار در جهان امروز" نامیده است. "به موجب کار بر روی این، گومز افزود:" شما به عنوان پنجره ای بر این جهان نوآوری عمل می کنید که ما در غیر این صورت کور هستیم ".

از آنجایی که گومز این خوش بینانه را ارائه می دهد، ظهور مردم از Dragonfly و واکنش هایی که در داخل و خارج ایجاد شده است، به نظر می رسد که رهبری گوگل را نادیده گرفته است، و این باعث ایجاد عدم اطمینان در جهت برنامه شده است. با این حال، با توجه به منابع با دانش از Dragonfly، مهندسین کار بر روی موتور جستجو سانسور شده، که بر اساس دستورالعمل های مدیریت عمل می کنند، به طور فعال آن را توسعه می دهند.

Intercept با Gomes برای نظر تماس گرفت، اما به درخواست های ارسال شده توسط ایمیل و پیام متنی جواب نمی داد. گومز روز دوشنبه در تلفن همراه خود در روز شنبه دست یافت، هنگامی که در مورد Dragonfly از او سوال شد که او یک خط بد بود. او گفت، "من نمی توانم چیزی بگویم که می گویم، فقط می توانم بشنوم که شما صحبت می کنید، و به سرعت تلفن را گذاشتهاید.

بن گومز به کارکنان گوگل در حال کار بر روی Dragonfly، 18 ژوئیه 2018 می پردازد:

"من فکر می کنم این برای بسیاری از شما طولانی شده است، من فقط می خواهم این را قبول کنم که اول از همه. بسیاری از شما شروع به کار در این زمان به عقب. کار ساده ای بر روی یک پروژه با هیچ نتیجه واضح نیست. بابت آن تشکر می کنم. در انجام این کار، شما برای چیزی که برای شرکت بسیار مهم است، مأموریت اصلی ما در خدمت تمامی کاربران جهان است. در کنار راه، من فکر می کنم مزایای زیادی وجود دارد که به ما کمک می کنند، نه تنها از کار مستقیم، بلکه از همه موارد کمکی کار در چین

دو راه وجود دارد که من در مورد گوگل فکر می کنم. یکی از آنها تکنولوژی است و دیگری محصول و خدمت به کاربران است. بنابراین از لحاظ خدمت به کاربران، هیچ مشکلی وجود ندارد - ما درباره میلیارد کاربر بعدی صحبت می کنیم. اما در واقع من به آن نگاه می کنم، مانند 5 میلیارد بزرگسال در جهان وجود دارد، پس چرا ما در مورد کاربران میلیارد بعدی فکر می کنیم؟ خوب، بعضی از آنها فعال نیستند، اینترنت فعال هستند و غیره. و از افرادی که از طریق اینترنت فعال هستند، بخش بزرگی از آنهایی که ما از دست می دهیم، در چین هستند.

و به این ترتیب فرصت وجود دارد - همه شما این را می دانید، اما - این به وضوح بزرگترین فرصت برای خدمت به مردم بیشتری است که ما داریم. و اگر مأموریت خود را به طور جدی به کار گیرید، این جایی است که تمرکز اصلی ما باید باشد. این بدان معنا نیست که آسان خواهد بود بسیاری از این چیزها آسان نیست و شما هم اکنون از تجربه شخصی خود می دانید. همچنین با توجه به شرایط سیاسی. آینده بسیار غیر قابل پیش بینی است. شش تا نه ماه [برای راه اندازی]. اما ما نمی توانیم سه روز گذشته از سیاست پیش بینی کنیم، بجز سال گذشته سیاست، یا دو یا سه سال اخیر سیاست. بنابراین ما فقط نمی دانیم که آینده چه چیزی را در اختیار دارد. ما باید بر روی آنچه که ما می خواهیم فعال کنیم متمرکز شویم و سپس وقتی که باز می شود، آماده هستیم.

"این به وضوح بزرگترین فرصت برای خدمت به مردم بیشتری است که ما داریم. و اگر مأموریت خود را به طور جدی انجام دهید، این جایی است که تمرکز اصلی ما باید باشد. "

و شما بچه ها در این زمینه کار کرده اید و آسان نیست. ما با شما مشغول به کار هستیم تا مطمئن شویم که کار شما تحت تاثیر قرار نمیگیرد. بخش دشواری حفظ انگیزه در چنین مسیری طولانی است. اما این برای بسیاری از سفرهای دشوار و ارزشمند است. برای حفظ این انگیزه در طول راه، به طوری که زمانی که شما رسیدن به این هدف، این همه شیرین تر است. من همچنین می خواهم بگویم - انتظار نداشتیم بتوانیم تغییرات را از یک دیدگاه جستجو که ما توانستیم انجام دهیم. بنابراین من فکر می کنم یک اسلاید در این وجود دارد؟ پیشرفت ها وجود دارد و من فکر کردم که چون ما تمام سیگنال های چین را نداشتیم، فکر می کردم که ما پیشرفت های حاشیه ای را به پیش ببریم و بهترین کارمان را انجام دهیم. اما شما بچه ها ... این واقعا بسیار شگفت انگیز برای من است که ما پیشرفت بسیار زیادی را انجام دادیم. ... هنگامی که شروع به توجه به چیزها می کنید، چیزها واقعا بسیار بهتر می شوند و پوشش، پیشرفت هایی که تیم انجام داده است، از کارهایی که در آن قرار داده اید سپاسگزارم.

بخش دوم آنچه که من فکر می کنم این کار را انجام می دهیم این است که ارزش رفتن به چین را داشته باشیم، این است که چین فکر می کند یکی از جالب ترین بازارها است که احتمالا جالب ترین بازار در جهان امروز است. فقط با توجه به وجود بودن و توجه به بازار چینی، ما چیزها را یاد می گیریم؛ چرا که از بسیاری جهات چین به نوعی نوآوری منجر شد. ما باید درک کنیم که در آنجا اتفاق می افتد تا ما را الهام بخشد. این فقط خیابان یک طرفه نیست چین چیزهایی را که ما نمی دانیم به ما آموزش خواهیم داد. و مردم، همانطور که در این زمینه کار می کنید، هر دو در دفاتر چینی و دیگر نقاط، توجه به چیزهایی که در حال وقوع هستند، برای ما به عنوان گوگل بسیار ارزشمند است، به طور بالقوه نه تنها در چین، بلکه در جایی دیگر به طور کامل.

همه از برخی مدل های کلیدی، مدل های کسب و کار، که در چین تغییر کرده اند، آگاه هستند. اما من اطمینان دارم که بیشتر نوآوری های دیگر که امروزه از آن آگاه نیستیم، وجود دارد. و با توجه به کار بر روی این، شما به عنوان یک پنجره بر روی این جهان از نوآوری عمل می کنید که ما در غیر این صورت کور هستیم. بنابراین به طور کلی من فقط می خواهم از شما متشکرم از همه کارهایی که در آن قرار داده اید، از صبر و شکیبایی شما برای ادامه دادن در این مدت برای مدت طولانی تر خوشم می آید. و باید پذیرفت که سفر دشوار است. اما من فکر می کنم بسیار مهم و ارزشمند است. و من امیدوارم که بهترین شانس را در رسیدن به مقصد خود در اسرع وقت داشته باشیم.

در حالی که ما می گوئیم شش و نه ماه [برای راه اندازی] می شود، جهان مکان بسیار پویا است. چند هفته پیش، هیچ کس پیش بینی نکرد که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را برای مسائل مربوط به روسیه سرزنش کند و وزارت خارجه روسیه در توییتر گفت: "ما موافق هستیم". بنابراین، این چیز خوب یا بد در مورد این است او چیزها را خیلی تکان داده است تا همه چیز به سرعت تغییر کند. بنابراین، در مقیاس ما، ما باید این گزینه را حفظ کنیم، در صورت ناگهان دنیای تغییر می کند و یا تصمیم می گیرد که بهترین دوست جدید او [رئیس جمهور چین] Xi Jinping باشد. این جهانی است که هیچکدام از ما در گذشته زندگی نکرده بودیم. بنابراین من احساس می کنم که ما نباید بیش از حد مشخص در جدول زمانی قرار دهیم.

همه می گویم، ما مجموعه ای از هک ها را ساخته ایم و آنها را نگه داشته ایم. اگر راهی برای مرتفع کردن برخی از آن وجود داشته باشد، بنابراین می توان آن را از قفسه بیرون آورده و به سرعت به آن اعزام کرد، در حالیکه همه آن را چک می کنیم، و تغییر آن، ما باید دیدگاه بلند مدت داشته باشیم. سرعت جهان در حال تغییر است. بین راه اندازی و راه اندازی یک تفاوت بزرگ باینری وجود دارد. و بنابراین ما می خواهیم مراقب باشیم که ما آن پنجره را از دست ندهیم. "


دسته ها :
چهارشنبه هفتم 9 1397
X