اپراتورهای جنگ در یمن روز چهارشنبه در انتخابات مجلس سنای ایالات متحده در مورد پایان دادن به حمایت ایالات متحده از ائتلاف تحت رهبری سعودی، حرکت خود را به سوی حرکت در آورده اند. Sen. Bob Menendez از نیوجرسی، بالاترین دموکرات در کمیته روابط خارجی گفته است که از این اقدام حمایت می کند. سنای کریس کوونز دلاور، همچنین در کمیته روابط خارجی، به همتایان خود گفته است که او نیز از این تلاش حمایت می کند، کمک های دموکرات به اینترانت گفت.


هر دو سناتور رای دادند تا این تلاش را انجام دهند - که توسط سنس برنی ساندرز، مایک لی و کریس مورفی معرفی شد - آخرین بار که در ماه مارس به مجلس سنا رسید. منندز یکی از دموکرات ها در این اتاق محسوب می شود و حمایت او از این قطعنامه نشانه این است که حزب در برابر مخالفت با جنگ مخلوط شده است.


عربستان سعودی و امارات متحده عربی در مارس 2015 دخالت خود را در یمن در یمن آغاز کردند و یک مبارزه با بمب گذاری با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور پیشین یمن، به قدرت را آغاز کردند. برای بیش از سه سال، این کمپین به یک بحران انسانی انفجاری کمک کرده است که میلیونها نفر را در معرض قحطی قرار داده است.

در یک رای گیری قانونی، مجلس سنا در مارس 55-44 رای در برابر اقدام مشابهی را رأی داد، و ده دموکرات بر آن رای داد. اما پنج جمهوریخواه در آن زمان رای مثبت دادند. اگر این سناتورهای GOP در روز چهارشنبه رای دهند، تنها چهار نفر از هشت دست اندرکار دموکرات باقی خواهند ماند تا این اقدام را رد کنند. فشار تازه برای پایان دادن به جنگ پس از آن است که عوامل عربستان سعودی در ماه اکتبر، جمال کاشوگی، مجله واشنگتن پست را کشته و موجب خشم و تهدید عربستان سعودی در کاپیتول هیل شد.


چهار مأمور دموکرات به Intercept گفتند که پس از قتل خشوغی، بسیاری از دموکراتها که در برابر این اقدام در ماه مارس رای دادند، احتمالا تلنگر خواهند شد. علاوه بر Menendez و Coons، سناتور داکوتای شمالی، هدی Heitkamp، سناتور کاترین کورتیز Masto، نوادا و دیگران در حال حمایت از این اقدامات هستند. جو مانچین، دموکرات ویرجینیای ویرجینیا روز سه شنبه به خبرنگاران در کاپیتول گفت که او تصمیم گرفته است تا پس از یک جلسه صبح روز چهارشنبه جلسه دادگاه Trump، تصمیم بگیرد که چگونه رای بدهد.


مشخص نیست که چگونه سناتورهای جنبش دموکرات رود آتلانتیک جک رید و سناتور شلدون وایتهومس رای خواهند داد. هر دو در ماه بهار علیه آن رای دادند، اما با حمایت مستمر از فعالان در کشور خود برای حمایت از این معضل مواجه شدند. ادارات آنها تقاضای نظرات را نپذیرفتند.


چاک شومر، رهبر اقلیت سنا، که در ماه مارس به نفع قطعنامه رای داد، پشتیبانی خود را از این اقدام در توییتر هفته گذشته اعلام کرد.


به روزنامه ما بپیوندید

گزارش اصلی روزنامه نگاری بیهوده به شما تحویل داده شد

من هستم

دولت ترامپ، که در هفته های پس از کشتن خسگگی در عربستان سعودی ایستاده است، تلاش های لابی گران را برای تلاش و توقف قطعنامه انجام می دهد. بر اساس این گزارش، دو تن از مردم این موضوع با همکاری جیمز ماتیس، وزیر دفاع و مایک پمپو، وزیر دفاع، روز چهارشنبه در ساعت 11 صبح روز چهارشنبه را بررسی خواهند کرد. طبق گفته The Guardian، کاخ سفید مانع از حضور گینا هاپال در سازمان سیا شد. غیبت او قابل توجه خواهد بود، زیرا او به ترکیه، جایی که خشجگی کشته شد، به قتل رسید و در موقعیتی قرار گرفت که بتواند جزئیات را با سناتورها در جلسه طبقه بندی شده به اشتراک بگذارد.


این قطعنامه هنوز هم باید مجلس نمایندگان را تصویب کند، که بعید است در حالی که در کنترل جمهوریخواهان باقی بماند. هفته گذشته، رهبری جمهوریخواهان قطعنامه مشابهی را برداشته بود - آن را از وضع «امتیازش» خود محروم کرده و موجب کم شدن احتمال رای دادن در سطح آن شد - با زدن زبان به اندازه گیری گرگ هایی که 201-187 را گذرانده بودند.


پس از آنکه دموکرات ها در ماه ژانویه مجلس را به خانه بازگرداند، احتمال دارد که اقدام مشابهی نیز انجام شود. در آن لحظه، مجددا مجددا از طریق مجلس سنا تشکیل شده است. اما با حمایت کافی از GOP یا شاید شهرت عربستان سعودی همچنان رو به وخامت است، تصویب دوباره می تواند با رای کافی دموکراتیک امکان پذیر باشد.


این قانون نیازمند رییس جمهور دونالد ترامپ است تا نیروهای ایالات متحده را از "خصومت" در یمن بیرون کند. وزارت دفاع، از سوی دیگر، بحث کرده است که آیا نقش ایالات متحده - محدود به تامین سلاح، اطلاعات و پشتیبانی تدارکاتی - به مشارکت در "خصومت" بستگی دارد. اگر این اقدام در هر دو اتاق کنگره به تصویب رسید، مرحله را برای یک درگیری که Trump می تواند تصمیم بگیرد که آیا این قانون را وتو کند.


دسته ها :
چهارشنبه هفتم 9 1397
X